Practise Makes Perfect...

Sziasztok.!
Immár 2 hete, hogy Julie James-től hoztam Nektek egy könyvet és sajnos vagy nem sajnos, de nem bírtam megállni, úgyhogy ma Julie James: Gyakorlat teszi a mesterkedőt című könyvét hoztam.


Fülszöveg:
Ha a vonzalom törvényeiről van szó…
Payton Kendall és J.D. Jameson nem egyszer bebizonyította már, hogy milyen kiváló ügyvéd. Az ízig-vérig feminista Payton keményen megharcol a sikerért ebben a férfiak dominálta szakmában. J.D. pedig, aki gazdagnak, kiváltságosnak és pimasznak született, azért harcol keményen, hogy mindenben lepipálja őt. Szemtől szemben esküdt ellenségei egymásnak. A kollégáik előtt viszont maradéktalanul udvariasak. Annak kell lenniük. Méghozzá azért, hogy végre nyolc év után mindketten üzlettárssá váljanak a cégben.
… nincsenek szabályok.
De minden megváltozik, amikor megbízzák őket, hogy dolgozzanak együtt egy fontos ügyben. Nem könnyen, de lassan kezdik értékelni a másik odaadását a jog iránt, sőt a közöttük kipattanó szikrák gyorsan vonzalommá alakulnak. Ám az egyre fokozódó forróság nem tart sokáig, mert váratlanul megtudják, hogy csak az egyikük lehet üzlettárs. Totális háború veszi kezdetét. És a nemek közti csata a végletekig feltüzeli őket…
Vélemény:
Julie James fantasztikus író és ezt már megmutatta az F.B.I- sorozatnál és most ennél a könyvnél is. Hihetetlenül tetszett és valami csodálatos módon jót tett a lelkemnek. Leültem és- fenébe az alvással- elolvastam. 
Az alapkoncepció nagyon korrekt volt, 2 kiváló ügyvéd, akik gyűlölik egymást- ezt már alapból szeretem minden könyvben- és pont emiatt a viták pörgősek, okosak és viccesek. A jeleneteikben csak úgy izzottak a szikrák és még a két fél vetélkedését is teljesen átéreztem. Mindvégig Paytonnak drukkoltam (már csak női mivoltomból adódóan is) és én is elég nagy feminista vagyok, ami miatt sokban egyezett a véleményem Paytonéval. Egy nőnek még manapság is nagyon nehéz úgy helyt állni, hogy ne kapjon szexista megjegyzéseket. Persze a világ változik és fejlődik, de amíg nem fog minden ember egy korosztályba tartozni (márpedig nem fognak), addig ezek a problémák fennállnak. Mindezért a küzdelemért és kitartásért nagyon tiszteltem Paytont. Na de ott volt még az a 'sok ügyvédi maszlag', ami egyáltalán nem volt sok, sőt elvárható, tekintve, hogy főszereplőinknek ez a szakmája. Egy nagyon jó alapot adott a történetnek, amire szépen tudott építeni az írónő. Mindezek mellet azonban számomra  a legnagyobb pozitívumává vált, hogy szórakoztató volt. Tele volt humoros jelenetekkel és dialógusokkal, a belső monológokról nem is beszélve. Julie James azonban amellett, hogy remek író, egy dologhoz nagyon ért és ez a többi könyvében is feltűnt már, de eszméletlenül jól húzza az olvasók agyát. Hiszen mind tudjuk, hogy a szereplők egymásba gabalyodnak, de hogy mikor? Olvasod- olvasod, van egy fülledt jelenet, azt gondolod: ,,na majd most" és nem. Egyébként ez nekem abszolút tetszik...
És hát ott voltak a szereplők, akiket egytől- egyig imádtam. Kidolgozottak voltak, humorosak és reálisak. A két főszereplő teljes mértékig kedvenceimmé váltak erős egyéniségükkel és határozottságukkal. A mellékszereplőket szintúgy nagyon megkedveltem, mert elképesztően színessé tették a sztorit, de sajnos elég keveset tudtunk meg róluk. Szívesen olvastam volna még Laneyről, Tylerről, Lexről vagy éppen J.D. apjáról. Valamivel hosszabb lett volna a könyv, de semmiképp sem ment volna a minőség rovására.
Azonban kiszámítható volt, hogy mi fog történni, ami nem is baj, hiszen ez egy könnyed nyári olvasmány. Az pedig, hogy az egyik fél gazdag, a másik nem annyira nekem túl klisé szagú volt. Viszont J.D. nevében ezekre a rövidítésekre nem kaptam választ, amit nagyon sajnáltam, mert bizony kíváncsi lettem volna. De ezek eltörpültek amellett, hogy nagyon élveztem ezt a könnyed, romantikus olvasmányt. Nyári napokra vagy éppen télen a pokrócba csavargózva tökéletes. 
Karakterek:
Payton: Karakteres, határozott és ambiciózus volt, ami által rögtön szimpatikussá vált. Keményen dolgozott és a munkájában mindig a maximumot hozta, úgyhogy én nagyon megszerettem a jellemét, az észjárását, a humorát és azt, ahogyan mindig visszavágott J.D.-nek. 

J.D.: Eszméletlen jó karakternek tartom, jól kidolgozott és felépített és érzem, hogy nagyon jókat tudtam volna vele veszekedni. :)
Laney: Nagyon megkedveltem, viszont sajnáltam, hogy nem tudtam meg többet a férjével való kapcsolatáról és a próbálkozásaikról.
Tyler: Meg merem kockáztatni, hogy a  leghumorosabb karakter volt. Az egyik jelenetben, amikor  a 'Büszkeség és Balítélet'-ről beszélt, komolyan felkacagtam.
Borító:
A magyar borítón a színválasztás nagyon tetszik. Egyébként szerintem minden Julie James könyv magyar borítóinak színei gyönyörűek, de a 2 modell nagyon nem tetszik. Az ötlet jó, hogy szkanderoznak, de ezek ketten nem Payton és J.D. A két angol borítón inkább szerepelnek ők. Már csak Payton hajszínéből kiindulva is. Szóval nekem most a külföldi borítók jobban bejönnek, amit sajnálok, mert a hazai is szuper lenne más modellekkel. 

Kiadó: Pioneer Books
Kiadási év: 2013
Eredeti cím: Practise Makes Perfect
Oldalszám: 328
Kedvenc karakterek: Payton, J.D., Tyler

Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon