Four...

Sziasztok.!
Múlt hét vasárnap nem hoztam bejegyzés, mert őszintén szólva sem időm, sem energiám nem volt rá. Viszont ez a mostani lesz a nyár utolsó bejegyzése, amit  mindenképp meg akartam írni Nektek. Igen, eszméletlen gyorsan elszállt felettünk ez a 2,5 hónap, de ha tetszik, ha nem kedden izzítani kell a táskákat, füzeteket, tollakat.
Előre nem tudom megmondani, hogy mennyire fog sikerülni mindig hoznom a vasárnapi bejegyzéseket, mert már látom, hogy a végzős évem sem lesz kevésbé könnyű, mint az eddigiek. Mindenesetre igyekszem, de addig is itt vagyok a    Beavatott sorozat kiegészítő részével, Veronica Roth: Négyes...

Fülszöveg:
EGYETLEN DÖNTÉS
amely megszabadít a múltadtól
EGYETLEN DÖNTÉS
amely meghatározza a jövődet
EGYETLEN DÖNTÉS
amely végérvényesen megváltoztat
EGYETLEN DÖNTÉS
és szabad lehetsz.
A New York Times sikerszerzője, Veronica Roth könyve kiegészíti a világszerte kedvelt Beavatott-trilógia történeteit, és nem csak azért, mert a sokak által megkedvelt Tobias szemszögéből meséli el a márt ismert eseményeket. A négy novellából és három rövidebb jelenetből álló kötet bepillantást nyújt a Tobias múltjába és lelkivilágába, így szerves részét képezi a trilógiának.
Vélemény:
Nagyon kíváncsi voltam már erre a könyvre vagy inkább novellára, de végül is elolvastam és most már véglegesen letudtam a Beavatott sorozatot. Még az elején leszögezném, hogy mindig nagyon szerettem ezt a trilógiát olvasni és nézni is. A kötet elején egyébként az írónő leszögezte, hogy anno ő ezt a sorozatot Tobias szemszögéből akarta megírni, de egy idő után megakadt és végső soron így alakult ki a már jól ismert történet, amit nem is igazán bánok. Ugyanis rájöttem, hogy Négyes Tris férfiváltozata, már ami a jellemét illeti. Persze ott voltak  a különbségek is a titkok terén. De úgy vélem, hogy ez a kiegészítés nem Tobias, hanem az információk miatt volt érdekes. Hiszen rengeteg új infót tudhattunk meg Marcusról, Ericről, Toriról, Zekeről vagy éppen Evelynről, akiket mindig is nagyon érdekes karaktereknek tartottam és örültem, hogy többet tudhatok meg róluk, hiszen amíg  a Beavatottban mellékszereplők voltak itt főszereplőkké avanzsáltak és rendkívül szórakoztatóvá tették a sztorit.
És ott voltak a fejezetek, amikről szerintem érdemes pár szóban beszélnem. Az első 4 fejezet a Beavatott előtt játszódik az éppen csoportváltó Tobiassal, nyomon követhetjük a beavatását és a kialakuló konfrontációt Ericcel. Itt még meglehetősen időrendben történnek az események. Majd ott van az utolsó 3 fejezet, ami párhuzamos a Beavatottal, azonban a cselekmények random sorrendben vannak.
Összességében tehát számomra ez nem volt az igazi. Sokat vártam tőle, persze nem gondoltam, hogy önmagában is megállná a helyét, de konkrétan Négyesről nem tudtam meg többet, mint amit eddig tudtam vagy sejtettem. Viszont kiderült, hogy miért hitte magát elfajzottnak, ami egy szuper kis plusz információmorzsa volt. Azonban, aki olvasta a Beavatott- sorozatot, ez egy kötelező olvasmány.
Karakterek:
Tobias:Legtöbbször kedveltem és most sem változott róla a véleményem. Tisztelem, mert sok mindent kibírt és hozott kemény döntéseket, ahogyan Tris is.
Tris: Sajnos vagy nem sajnos nem játszott nagy szerepet a történetben, de végső soron nem is róla szólt, ám Tobias érzéseiből ízelítőt kaptunk.
Eric: Mindig érdekes karakternek tartottam és végre plusz infókat meg tudhattam róla, így tisztábban látom a személyiségét és mélyültek a vele kapcsolatos érzelmeim, bár a negatív irányba.
Borító:
Minél tovább nézem ezt a borítót, annál jobban tetszik. Első pillantásra is beleszerettem pont azért, mert emlékeztet Négyes egyik félelmére és az egyik legjobb jelenetre is.

Kiadó: Ciceró
Kiadási év: 2014

Eredeti cím: Four
Oldalszám: 250
Kedvenc karakterek: Tori, Zeke, Shauna

Nos egyelőre ennyi volt, mint ahogyan  a szünet is. Aludjatok egy jó nagyot, mert a következő 10 hónapban nem biztos, hogy tudtok. Szóval kellemes 'pihenést' és sok sikert a keddhez, illetve az első héthez. 
Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon