Everything, everything...

Sziasztok.!
Újra itt vagyok és már nagyon vártam, hogy írhassak erről a könyvről és mivel hamarosan a mozikba kerül így itt van hát Nicola Yoon: Minden, minden című könyve...
Fülszöveg:
Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem.
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve.
Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége.
Nicola Yoon Jamaicán és Brooklynban, Long Islanden nőtt fel. Jelenleg Los Angelesben, Kaliforniában él a férjével, a kötet illusztrátorával, és a lányával, akiket őrülten szeret. A Minden, minden az első regénye.
David Yoon író és designer. Feleségével, Nicola Yoonnal Los Angelesben, Kaliforniában él. Történetekről beszélgetnek, és felolvasnak hároméves lányuknak, Pennynek. David illusztrálta a Minden, mindent.


"Az élet ajándék. Ne felejts el élni!"

Vélemény:
Elképzelni sem tudom, hogy mehettem el eddig szó nélkül Nicola Yoon könyve mellett. Viszont, ami még megdöbbentőbb, hogy az emberek szerint ez a könyv csak 89 %-ot ér. Na de kezdjük az elején.

Egyszerűen le sem tudtam tenni, olyan szinten olvastatta magát. És ehhez bizony erősen hozzájárultak a rövid fejezetek és az elképesztő illusztrációk, amik magasra emelték az olvasási élményt. De azért ez kevés lenne egy remek könyvhöz, ha nem lenne ilyen egyedülálló az alaptörténete. Mert bizony el kell ismerni, hogy nem egy mindennapos szituációba csöppenünk, amikor kinyitjuk a könyvet. Kapunk egy 18 éves lányt, Maddy-t, aki egy nagyon ritka betegséggel küzd és, ami miatt a külvilágtól elszigetelten kell élnie és ebből próbálja kihozni a maximumot, ami már alapjába véve dicséretes. De hát, mint általában itt is bekövetkezik a sorsfordulat és „megismeri” a szomszéd srácot, Olly-t. Így hát mivel szuper szereplőket is kapunk, megvan az esély, hogy ez egy közel tökéletes olvasmány legyen. De mi miatt volt igazán fergeteges ez a történet?
Egy szó: ártatlanság.
Maddy és Olly megismerkedését szépen lassan követhetjük nyomon. Nem egy „durr bele” pillanat, nem sieti el az írónő. Kivár és felépít. Kezdetben csak e-mail váltások történnek, majd a szoba két végéből figyelik egymást, és így tovább. Mindig egy lépéssel közelebb kerülnek egymáshoz és emiatt lesz az ő kapcsolatuk olyan elsöprő. Viszont, amit nagyon kevésnek találtam, az az idő, amit Maddy és Olly ténylegesen együtt tölthetett. De mindezek ellenére imádtam ezt a történetet olvasni.
Viszont voltak hibái vagy legalább is volt pár dolog, ami nekem szemet szúrt. Ott volt Olly, aki titokzatos karakter volt, egy kicsit talán túlságosan is. Igazság szerint szinte semmit sem tudtunk meg róla vagy a családjáról. Persze kaptunk egy-két információ morzsát, de az édes kevés volt ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket vonjunk le. És aztán ott volt a csavar a végén, ami nem is volt igazán az, hiszen várható volt, de a gond nem is ezzel volt, hanem egyszer csak vége lett a könyvnek, én pedig vártam a folytatását. Rendkívül kíváncsi lettem volna, hogy mi történik Maddy anyjával, aki nélkül nem is lett volna történet, hiszen a túl féltése miatt nem élhetett a lánya úgy, mint egy átlagos 18 éves.
De ha már könyv, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy hamarosan láthatjuk az adaptációt is. A szereposztás kifejezetten jó lett, főleg Maddy-t találták el tökéletesen. Az előzetes alapján a soundtrack is rendben van. Már csak egy kérdés maradt: mennyire lesz könyvhű a film?

Összességében tehát nagyon ajánlom ezt a könyvet, hiszen rájössz arra, hogy mennyire meg kell becsülnöd, amid van, hisz másnak ez nem biztos, hogy megadatik. Viszont érdemes még ezalatt a pár nap alatt elolvasnia annak, aki még nem tette meg, mert higgyétek el, később csak spoilerekkel fogtok találkozni és egy ilyen könyv esetén megéri először olvasni, utána nézni.


"Mindegyik pillanatból ezerfelé ágazhat az életünk. Lehet, hogy minden döntésünk és minden elmaradt döntésünk nyomán születik egy verzió."

Karakterek:
Maddy: Nem volt extrémen különös szereplő, de könnyen tudtam vele azonosulni és nagyon megszerettem és ebből adódóan nem foglalkoztam a hibáival. Imádtam a humorát, a jellemét és az egész lényét.
Olly: Na Ő az a srác, aki végre nem a rossz fiúk oldalát képviseli és ez egyébként üdítően hatott. Viszont nagyon keveset tudunk meg róla, így pedig igazán megszeretni sem tudjuk, hisz alapvető hiányosságai vannak.Egy picivel több információ morzsával szinte hibátlan is lehetett volna.
Carla: Viszonylag keveset lett szerepeltetve, de nyilván ez a lényege egy mellékszereplőnek. De még így is nagyon kedveltem.

Borító:
Kár, hogy ezt kell mondanom, de ezt a filmes borítót egyszerűen imádom. Annyira esztétikus, aranyos és képviseli mindazt, ami ez a könyv: ártatlan.



Kiadó: Gabo
Kiadási év: 2016
Eredeti cím: Everything, everything
Oldalszám: 336
Kedvenc karakterek: Maddy, Carla


Hamarosan jövök...
xx, Kittina...















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon