A blogger's life...

Sziasztok.!
Ismét vasárnap így hát jöjjön az újabb bejegyzés. Ezúttal Zoe Sugg: Girl Online című könyvéről...

Fülszöveg:
A ​25 éves Zoe az Y generáció nemzetközi sztárja, aki Zoella néven pár éve indított divat- és sminktanácsadási csatornát a YouTube-on. Korosztályából sok lány őt tekinti legbizalmasabb barátnőjének, akivel fiúkról, családról, suliról és divatról, szerelemről és félelmekről is őszintén lehet beszélni. A Girl Online megdöntötte a megjelenés hetében legjobban fogyó könyv eddig világrekordját, 35 országban vehetik kézbe a rajongók.

Pár megdöbbentő adat Zoelláról:
3 millió Twitter követő, 3.5 millió Instagram követő, 7 millió YouTube feliratkozó, 2 millió Facebook like.
A brit kisvárosban élő Penny Porter úgy akarja legyőzni szorongásos rohamait, hogy blogot indít, és ismeretlenekkel osztja meg érzéseit, gondolatait. GirlOnline álnéven bele is vág, de egy szerencsétlen baleset elrettenti a folytatástól.
Penny és családja a karácsonyt New Yorkban tölti, ahol a lány megismerkedik (és fülig beleszeret) egy izgalmas és sármos zenész srácba. Pár nap alatt megfordul velük a világ, Noah a legjobb dolog, ami Pennyvel történhet, és a lány azonnal világgá is kürtöli újdonsült boldogságát a blogon… csak azt nem sejti, hogy ezzel lavinát indít el, és nemsokára több ellensége lesz, mint ahány barátja…
Vajon megbízhatsz a legjobb barátodban, ha a szerelem a tét? És a szerelmedben, ha a boldogság?

 "Szembe kell néznünk a félelmeinkkel, hogy rájöjjünk, igazából nem is olyan vészesek."

Vélemény: 
Már régóta szemeztem Zoella könyvével, hiszen már jó ideje követem Őt és a stílusát is kedvelem. Éppen ezért is tologattam magam előtt a könyvét, mert féltem, hogy nem olyan lesz, mint amit vártam és emiatt az összbenyomásom negatívba fordulna. De végül is rávettem magam és elolvastam a sorozat első részét, mert igen ez is egy sorozat. 
Nos… Nagyon jó volt az alapkoncepció és mondhatni a kivitelezést is megoldotta az írónő mindezt pedig remek helyszínekkel és szereplőkkel színesítette meg. Viszont a történetvezetéssel voltak gondjaim. Néhol izgalmasabb volt, néhol halálra untam magam és volt olyan pont is, amikor azt éreztem abba kéne hagynom. Tény, hogy a gondolat- miszerint egy blogger életét bemutatni érdekes lehet- jó volt, de őszintén szólva, semmi sem történt. Viszont ezt felfoghatjuk annak is, hogy ez a sorozat bevezető kötete volt és majd sokkal izgalmasabb lesz a folytatás, de nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen kezdet után akarom-e olvasni a további részeket. A történetről ilyen formán véleményt nem is szeretnék alkotni, mert a fülszövegben ott a lényeg, de mielőtt mindenki leírja ezt a könyvet hadd védjem meg. Tudom ez most kicsit ellentmondásos, de higgyétek el a sztorin kívül szinte minden más értékelhető.  
Elsősorban a felvonultatott témák: családi és baráti kapcsolatok, árulás, elfogadás, zrikálás, elvárások, első szerelem, bizonytalanság, bizalom és a közösségi média hatásai. Mind olyan téma, ami a mai fiatalokat érinti és érdekli. Ebben élnek, ezzel kell nap, mint nap megbirkózniuk és sokaknak ez nagyon nehezen megy. Véleményem szerint még több ilyen könyv kéne, ami megfogja ezeket a témákat és ezzel együtt az olvasókat is, és ha még izgalmas történet köré fonnák, akkor aztán telitalálat lenne.  
Másodsorban a szereplők, és most nem csak a fő karakterekre gondolok, hanem a mellékszereplőkre is. Mindannyian részei voltak a könyvnek, szinte ugyanolyan minőségben. Lehetett őket utálni vagy szeretni, de emberiek voltak és emiatt könnyen azonosulhattál velük. Sőt, ami a leginkább tetszett bennük, hogy különböző társadalmi rétegekből és státuszokból jöttek, emiatt pedig nagyon széles skálán mozogtak. Egy- egy szereplő egy-egy problémát vonultatott fel. Ilyen volt Elliot és az édesapja közti viszony, ami nem csak az apa-fia kapcsolatot jelenítette meg, hanem a másság elfogadását forszírozta. Vagy a Penny-Noah szál, ami nemcsak az első szerelem varázsát mutatta be, de jelentősen taglalta a bizalmat is. És persze a Penny- Tom kapcsolat is ilyen volt, bár húzták egymás agyát, amikor kellett ott voltak egymásnak feltétel nélkül.  
Végül pedig a helyszínek. A két fő pont Brighton és New York volt, amiket Zoe annyira szépen szemléltetett, hogy tényleg úgy éreztem ott vagyok a kávézóban, látom a havas tájat és együtt élek a szereplőkkel.  
Mindez pedig erőteljesen pozitív volt és majdnem elfeledtette velem, hogy történetből és izgalomból hiány volt.  
Összességében ajánlom a könyvet minden fiatalnak. Jelentős problémákat igyekezett feldolgozni és első próbálkozásnak nem volt rossz. 

Karakterek:
Penny: Megtestesíti az átlagos gimnazista lányt, akivel mindenki azonosulni tud. Én azért kedveltem különösen, mert teljesen átéreztem, hogy miért is szeret blogolni. Kicsit lelki társnak éreztem, ettől függetlenül persze nem sokszor értettem egyet a döntéseivel. 
Noah: Abszolút kedvenc karakterré tud válni annak ellenére, hogy kezdetben eléggé titokzatos, viszont nem a tipikus rosszfiú, így nagyon passzolnak Penny-vel.
Elliot: Egyértelműen a kedvenc karakter, mert nem simult bele a történetbe és ő volt a józan ész, a legjobb barát egy személyben. Kíváncsian várom, hogyan fog folytatódni az ő szála.
Tom: Na ő az, akiről nagyon keveset tudunk és egy "jelentéktelen" mellékszereplőnek tűnik Penny bátyjaként, de nagyon emlékeztetett a tesómra és a kapcsolatunkra. 

"Ezt szeretem legjobban a fényképekben: ahogy segítenek örökké megőrizni és felidézni a boldog pillanatokat."

Borító:
Mind a magyar, mind az angol verzió nagyon tetszik, mert egyszerre letisztult, esztétikus, figyelemfelkeltő, fiatalos és tükrözi a könyv hangulatát és témáját. 


Kiadó: Libri
Kiadási év: 2016

Eredeti cím: Girl online
Oldalszám: 380
Kedvenc karakterek: Eliott, Tom

Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon