Life of a Shopaholic...

Sziasztok.!
Újabb vasárnap és itt vagyok. Egy számomra nagyon kedves írónő könyvét hoztam. Sophie Kinsella: Egy boltkóros naplója...

Fülszöveg:
Komolyan mondom, ha mindenki mindennap új ruhát venne fel, szerintem megszűnne a depresszió mint népbetegség. Becky
A fiatal és csinos Becky Bloomwoodnak látszólag bejött az élet. Sikeres magazinrovatában azoknak ad tanácsot, akik nem képesek beosztani a pénzüket, és már a hó vége előtt elköltik… a következő havi fizetésüket. A gond csak az, hogy Becky is olyan, akinek minden bajára egy új feszes top a gyógyír. Baja pedig van elég. Például, hogy a vásárlási láz miatt nyakig ül az adósságban. Hiába tudja a tökéletes receptet: költs kevesebbet, keress többet!, ha boldogtalan, ha túlórázik, ha összebalhézik a pasijával, ha túl sok a zsizsegés vagy éppen halálra unja magát, Becky vásárol. Egyre nyomasztóbb pénzzavarából egyre komolyabb költekezéssel igyekszik kimászni. Két választása maradt: vagy ellenáll a csábító kirakatoknak, a kihagyhatatlan akcióknak és a csecsebecséknek, vagy az adósok börtönében felpróbálhatja a cseppet sem divatos rabruhát. Vajon sikerül Beckynek úrrá lennie szenvedélyén? Leszámol a boltkórossággal, mielőtt az élete komédiából átcsap tragédiába? És létezik az a férfi, aki egy ilyen bolond csajt szeretni képes?
Sophie Kinsella egy szenvedélyes vásárlóról írt fergeteges humorú könyvet, amelynek szétszórt, de szerethető főhőse pont olyan, mint a legjobb barátnőnk barátnője. A Boltkóros sorozat többi kötete is olvasók millióit nevetteti meg világszerte.
Vélemény:
Az első Kinsella regényem a 'Tudsz titkot tartani?' volt és az azonnal kedvenccé vált, nem beszélve arról, hogy annak a könyvnek sokat köszönhetek. És utána jött a többi könyve is, de a boltkóros-sorozatot képtelen voltam elkezdeni, mert ugyan már, láttátok Ti hány részes? Na de, a minap filmezni szerettem volna és a kezembe akadt a mai könyvünk filmváltozata, amit már vagy kismilliószor láttam, de régen is tetszett, ezért újra megnéztem. Kedvet kaptam és lám mára már magam mögött van. 
Vegyes érzelmeim vannak, mert így vagy úgy, de valami hasonlóra számítottam, mint a film. Viszont ebből a szempontból óriásit kellett csalódnom már az első 10 oldal után. Biztos vagyok benne, hogy ha először olvasom a könyvet és utána látom az adaptációt, akkor is hasonlóan éreztem volna.
A történet nagyon aranyos, bohókás és vicces. Igazi kikapcsolódás tud lenni, hiszen nem tartalmaz nagy csavarokat vagy meglepő fordulatokat. Tetszett az alaptörténet, hogy a vásárlásmániás Rebecca pénzügyi tanácsokkal foglalkozó lapnál újságíró. Feldobták a könyvet a fejezetek között a bankoktól jövő felszólítások, amik alapján ténylegesen beleláthattunk Becca pénzügyi gondjaiba. Bizony elgondolkodtam, hogy az ember hogyan tudna jól kijönni egy ilyen adósságból, mint Beckyé.
Sokszor kaptam magam azon olvasás közben, hogy idiótán vigyorgom a buszmegállóban, a buszon vagy éppen a suliban. A humoros részek legtöbbször tényleg azok voltak és engem sokszor megnevettettek, de ez a főszereplőnek volt köszönhető, hiszen ő volt minden humor forrása. 
A karakterek nem lettek volna rosszak, ha többet tudunk meg róluk. Persze Becky  a központi figura, de más érdekes szereplők, akikben láttam rációt, de ők meghúzódtak a  háttérben és ezt meglehetősen sajnáltam. És persze ott volt a Luke, akinek a férfi főszerepet kellett volna vinnie (véleményem szerint), de vajmi keveset tudunk meg róla 390 oldalon keresztül. A végén kerestem is, hogy talán és olvasok valami rossz példány vagy hiányzik belőle véletlen még 50 oldal, de mint kiderült, nem és ez elég rosszul érintett, mert akkor ez azt jelenti, hogy nem volt szerelmi szál az első részben. Nekem ez egy hatalmas negatívum volt, de nem csak ez volt gyenge pont. Valljuk be töredelmesen, ez a könyv kissé lapos volt. Akármennyire is szeretem az írónőt és a stílusát ez a könyv nem lett az igazi. Lehet, hogy azért, mert ez egy sorozat és igaz, hogy a  többi részt még nem olvastam, de a 'szimpla', egykötetes sztorijait sokkal jobban szerettem. 
Összességében tehát nem volt ez annyira rossz, de Sophie Kinsella ennél többre is képes lett volna. Mindemellett persze egy tökéletes kikapcsolódás és aki kevésbé szeret olvasni, azoknak a filmet is teljes mértékig tudom ajánlani.
Karakterek:
Becky: Szerethető és kedves  a maga pénzköltési mániájával együtt. Néha azonban kicsit idegesített.
Luke: Tudom, hogy meg tudtam volna kedvelni (ennél is jobban), ha többször van jelen a könyvben.

Suze: Remekül adta a jó barátnő szerepét, de ugyancsak kevéskét tudunk róla azon kívül, hogy az unokatesói társaságában roppant idegesítő tud lenni és jó a kézügyessége.
Borító:
Az eredeti engem annyira nem nyert meg, viszont a  filmessel semmi bajom, sőt még tetszik is. :)

Kiadó: Libri
Kiadási év: 2015

Eredeti cím: The Secret Dreamworld of a Shopaholic
Oldalszám: 390
Kedvenc karakterek: Becky

Hamarosan jövök...
xx, Kittina...
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon